Isnin, Ogos 7

Pengenalan



السلام عليكم ورحمة الله وبركاته 
..................................................................................................................................................


Terima kasih kerana sudi singgah ke blog saya. Didoakan semoga anda semua sihat wal'afiat..

Sebelum kita mengulas lebih dalam tentang apa itu MARY JARDIN, jom kita berkenal-kenalan dahulu ye..tak kenal kan maka tak cinta 😉*wink






Saya Nur Anis Farhain, Admin Blog ini, boleh panggil saya farhain. 
Saya merupakan salah seorang wanita yang amat gilakan bahan-bahan berasaskan Natural dan Organik. Saya merupakan bekas pelajar Biotechnology di USIM, major in food. 


Minat saya terhadap bahan alami atau natural ini tercetus masa saya masih di sekolah menengah. Maka saya memang suka habiskan masa dengan mengkaji tentang bahan-bahan organik dan natural dan memang suka sangat melawat laman web yang menjual bahan-bahan tesebut (plenty of them to named in Malaysia) but so far takde satupun produk Malaysia yang Muslim made yang benar2 mengandungi 100% natural ingredients as claimed. Jika dikaji secara mendalam, even ada yang claim natural based,sebenarnya still ada beberapa percent harmful chemicals yang sememangnya mempercepatkan 'kadar flowless' tanpa mengambil kira keselamatan pengguna untuk jangka masa yang lama. 


Actually sesiapapun boleh claim Natural tapi menjadi tanggungjawab kita sendiri untuk kaji tentang ingredients yang terkandung, right? For me, the key to a natural/organic products (eventhough it is homemade) is Its INGREDIENTS.


So, ada ke produk kecantikan di Malaysia, Muslim made yang benar2 boleh dipercayai? 
.
.
.

ADA, its MARY JARDIN 

Tiada ulasan: